Valvoja: tahja

. Sitten tyttö yhtäkkiä kysyi, että "meinaatko sä pistää mua?" Muisti varmaan sikapiikin, jonka sai pari kk sitten.
.
Meillä muutes tyttö kirjottelee niinkun ilmaan sormella sillon tällöin..Edwina01 kirjoitti: Tällä hetkellä sormien laskeminen ja pöydälle sormin kirjoittelu on pop.

Minua asia ei nolota, kun tiedän terveydenhoitajan ja koululääkärin totuuneet tällaisiiin tapauksiin, kun ovat erityislasten kanssa tekemisssä paljon. 
Matesu kirjoitti:
Joko Mirri saitte tuloksia?

Matematiikassakin voisi kuulemma suoriutua vaikeimmistakin laskuista, mutta keskittyminen ja motivaatio ei vielä riitä yrittämään niitä. Meillä pitäisi jakson olla tässä keväällä. Mielenkiinnolla odottelen mitä siellä sanotaan. Psykologin tutkimuksia ei käsitääkseni ole tulossa eli lääkäri puhe- ja toimintaterapeutti arvioivat tilanteen. Ja tietytsi mietitään kuntoutuksen jatkot. Tällä hetkellä meillä menee puhterapia- ja toimintaterapia 1x viikossa ryhmäterapiana. Tarvetta jatkolle kyllä olisi.
Matesu kirjoitti: Meneekö teillä mitään terapiota tytöllä enää?

Tällä hetkellä menee siis 1x viikossa ryhmäterapia jossa on puhe- ja toimintaterapeutti molemmat mukana. Aiemminhan meillä meni 3 vuotta puheterapia 2x viikossa ja si-terapia 1x viikossa.

Ihan oikeassa olet eli F83 on monimuotoinen kehityshäiriö. F 84 on laaja- alainen kehityshäiriö, joka on yleisnimitys autismin kirjon diagnooseille.
. Tosiaan kelan lapussa luki mielestäni laaja-alainen, mutta muistini temppuilee tehokkaasti, joten olen voinut katsoa numeron väärin tai kuulla tai lukea (tämä oli siis pienemmän paperissa)
vein heti kelalle laput erityishoitoraha hakemusta varten (sosiaalityöntekijän mukaan minun pitäisi saada sitä, kelan mielestä aiemmin kyseltynä en saa sitä
), ja muutenkin pökkyrässä loppupalaverien ja flunssan takia, niin voin muistaa tosissaan väärin. Korjaan myöhemmin sitten, kun paperit tulee, jos on tarvetta.

. Sitten, kun ei muista syödä, eikä juoda ja pukeutuminen ja ajantajukin on vähän niin ja näin, joten ei taitaisi aamut yksin kotona sujua vielä
Tosin nythän ei yksin tarvitsisi vielä kotona ollakaan.
Niin ja poika oli itse kotona sisällä 

Myöskin lasten "rasittavuus" on erilaista, mutta kela näköjään päättää mitä päättää, ja jotkuhan ei olleet saaneet ollenkaan vammaistukea, kun luin toisesta ketjusta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa