Valvoja: tahja

Olen kerta toisensa jälkeen mielessäni ihmetellyt sitä, että lapsi tai aikuinenkin on pistetty psykiatrian potilaaksi ilman että mahdollisia neurologisia ongelmia on kartoitettu sen tarkemmin juuri lainkaan :confused: Moni ei ole koskaan edes ollut lastenneurologin seurannassa tai lastenneuropsykologin testeissä.
Olen lähes varma, huom. lähes, että suurimmalla osalla olisi ollut suunnattomasti apua ja hyötyä kun sieltä olisi ensin vähän tutkittu...

Matesu kirjoitti:Hienoa, että Risperdalista on ollut apua.
Noita nukkumisia mietin, että oletteko kokeilleet melatoniinia? Meillä se on auttanut molempien lasten nukkumisiin todella paljon. Sitä saa siis reseptillä apteekista, vaikka ei varsinaisesti lääke olekkaan.
Me eritämme vain hikeä- siltä tuntuu
Anteeksi, multa karkaa mopo. Otetaanpa ne melatoniinit taas itsekin.
kouluun.

Ei kun melatoniinit kehiin ja jo tulee uni. 

(tätä on tehty kohta kolme vuotta jo )
)

Frigga kirjoitti:Tuitukka, olen pahoillani että asiat ovat menneet taas vähän huonommin. Enkä oikein ikävä kyllä osaa varmaan mitään neuvoakaan mutta pakko oli kuitenkin vastata tuohon edelliseen kirjoitukseesi siitä miten psyk. puolen kirjaukset ovat aivan omituisia ja että miten neurologian puoli sekä psykiatrian puoli ovat jollain tavalla ristiriidassa/eivät osaa pelata yhteen. Meillähän on ollut (ja on edelleen jonkin verran) aivan samanlaista ongelmaa, siis kirjauksissa on sanojamme ja tekojamme väännelty ties miksi kamalaksi ja neurologian puoli (yksityinen) ja psyk.puoli (kunnallinen) ovat aivan kahta mieltä asioista ja niiden syistä. Ja kyllä täytyy sanoa että jos joku on minun omaan jaksamiseeni vanhempana negatiivisesti vaikuttanut niin se on tuo eri ammattilaisten tarjoama apu (tai avuksi se on kait tarkoitettu). Ainoastaan yksityisellä puolella on asiat otettu vakavasti ja meitä vanhempia on todella kuunneltu ja ennen kaikkea uskottu mitä sanotaan. Ei siinä tilanteessa oikein muu auta kuin jaksaa ja tosiaan suosittelen lämpimästi yksityisen puoleen kääntymistä jos se vain taloudellisesti on mahdollista! Varmasti teiltä päin löytyy joku osaava taho, harmi kun en itse osaa neuvoa mihinkään.
Tsemppiä teille ja jaksamista!

Paluu Lasten psykiatriset ongelmat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa