lävistys

Miten päästä sisään murkkuikäisen maailmaan? Ollako murkkuikäiselle kaveri, vanhempi vai molempia? Haastava ja antoisa ikävaihe.

Valvojat: tahja, iskä

lävistys

ViestiKirjoittaja paukki » 31 Joulu 2009, 16:20

minkä ikäiselle lapselle teidän mielestä on oikea hetki antaa laittaa korvareiät .
paukki
Jäsen
Jäsen

Re: lävistys

ViestiKirjoittaja iskä » 31 Joulu 2009, 17:07

tämä on aika pitkälle kulttuurinen kysymys.
Suomessa on moraali "aikaisintaan murrosiän" kannalla, mutta on maita, joissa lapset reíjitetään jo pian syntymän jälkeen "läksiäislahjaksi" synnytys osastolta.
naapurin ukko sai korvikset 50v lahjaksi joten kai se siltä väliltä on se "oikea " ikä.
perhiksen.iska(a)gmail.com

Mä oon sellanen jotta mun kanssa on helppo olla, kunhan tekee vaan niin kun mä sanon.
Enkä mä ihan täydellinen ole,
multa puuttuu heikkoudet
.
iskä
Hallintamoderaattori
Hallintamoderaattori

ViestiKirjoittaja Ihana Kultamuru » 01 Tammi 2010, 14:09

Minun tytöille on korvakorut laitettu silloin, kun on itse halunneet. Ja haluta on pitänyt pitempi aika eikä samantien :smile:
Esikoistyttö sai korvakorut 5-vuotiaana, toinen tyttö 3,5 -vuotiaana ja kolmas 4-vuotiaana. Poika ei ole korviksia halunnut.
Itse sain aikoinani korvikset 7-vuotiaana.
Ihana Kultamuru
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Pauliina » 01 Tammi 2010, 22:24

Tytölle laitettu 5-vuotiaana. Halusi ne itse.
Minä, mies, lapset (esikoisella add).
Pauliina
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tarja-tuulikki » 02 Tammi 2010, 01:00

Tyttärelleni laitettiin korvareiät 3-vuotiaana. Itse pyysi, mutta pikkulapsi kun oli, niin tietystikään ei olisi laitettu, jos minun mielestäni korvakorut eivät olisi olleet sievät. Olin nuori äiti. Nykyisin pitäisin alle kouluikäiselle laitettuja lävistyksiä turhanpäiväisenä lapsen satuttamisena. Lapsi on kuitenkin yhtä suloinen ihan ehjin korvinkin. Nykyisin harvoin näkee teini-ikäistä tyttölasta ilman korvalävistyksiä,mutta kun näkee, niin mieleen tulee, että on kiva, kun joku nuori vielä on niin yksilöllinen, ettei tarvitse edes reijitettyjä korvalehtiä, kuten melkein kaikilla saman ikäisiilä on.
Kun korvalehdissä näkyvät reiät, niin ilman koruja tuntuu, että jotain puuttuu, mutta kun reikiä ei edes ole, niin korvat näyttävät ilmankin killuttimia täydellisiltä.
tarja-tuulikki
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Hanne » 11 Heinä 2010, 21:54

Esikoinen halusi reiät korviin 6-7v. iässä ja sai ne. Nyt on 17v. ja haluaisi "läväreitä""... Saahan tuo ottaa, kun 18v. täyttää. Valisti meitä, että vanhempien luvalla saa alaikäinenkin (oli tällöin 15v.) Perusteltiin miksi sitä lupaa ei anneta. Tyttöä harmitti, mutta ymmärsi asian.
Kuopus toivoi 4v. syntymäpäivälahjaksi korviin reikiä ja sai ne. Olen itsekin saanut reiät 4v. iässä.
Hanne
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Röllie » 02 Syys 2010, 11:19

Meillä korviin on lapsille reiät laitettu siinä 8-10-vuotiaana.
Läväreitä en anna laittaa ennen kuin "rippikoulu on käyty", ovat ihan ymmärtäneet kun olen selittänyt miksi. Nyt kyllä tämä nuorin veijari, 12v, kyllä jankuttaa aika ajoin asiasta, että miksi miksi miksi... Selitykset ei tunnu menevän perille, mutta voinhan "hyvällä omallatunnolla" vielä vedota siihen, että "siksi kun ei sun sisaruksetkaan" :roll: :roll:
Röllie
Jäsen
Jäsen

Paluu Murrosikä

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa