HPV-rokote

Miten päästä sisään murkkuikäisen maailmaan? Ollako murkkuikäiselle kaveri, vanhempi vai molempia? Haastava ja antoisa ikävaihe.

Valvojat: tahja, iskä

HPV-rokote

ViestiKirjoittaja Hellevi » 25 Tammi 2010, 23:28

Oletteko ottaneet nuorillelle tuon papilloomavirus-rokotteen ? Itse tunnen huonoa omaatuntoa , kun rokotetta en ole hommannut. Nyt ajattelin keskimmäiselle pyytää reseptin, mutta hiukan kyllä hirvittää . Voisikohan kouluterkka hoitaa pistämisen , vai miten olette toimineet ?

Tosi kallis tuo rokote kyllä on .

Hellevi
poika -94 , tyttö -96 ja tyttö -01 .
Hellevi
Jäsen
Jäsen

Re: HPV-rokote

ViestiKirjoittaja Hellevi » 04 Maalis 2010, 09:35

Vastaan itse itselleni , kun tällä ei ilmeisesti liiku muita , joille asia olisi ajankohtainen . Kävin omalla gynellä ja sain samalla tytölle reseptin rokotetta varten . Rokotteen pitäisi suojata neljää eri HPV-tyyppiä vastaan. Hain ensimmäisen rokotteen apteekista ja tyttö kävi TK:ssa , jossa se pistettiin terveydenhoitajan vastaanotolla . Rokotteita tulee kolme, seuraavan haen samalla reseptillä 2kk kuluttua ja viimeisen 6kk kuluttua. Yksi annos maksaa 156 euroa , Kela ei korvaa siitä mitään. Onneksi Suomessa muuten lasten rokotusohjelma on ilmainen , huimia summia nuo ! Gyne suositteli rokotetta pojallekin , mutta ei ole varaa kyllä nyt siihen . Siis sillä ajatuksella , että pojathan viruksia myöskin levittävät .

Olen ihan tyytyväinen , että sain asian hoidettua .

Hellevi
Hellevi
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja iskä » 04 Huhti 2010, 22:26

eikös lehdissä ollu juttua, että yläasteella se jaetaan kaikille??
muistanko noin väärin?
perhiksen.iska(a)gmail.com

Mä oon sellanen jotta mun kanssa on helppo olla, kunhan tekee vaan niin kun mä sanon.
Enkä mä ihan täydellinen ole,
multa puuttuu heikkoudet
.
iskä
Hallintamoderaattori
Hallintamoderaattori

ViestiKirjoittaja Hellevi » 09 Huhti 2010, 09:18

Rokotteesta tehtiin jossainvaiheessa tutkimusta jossainpäin Suomea. Silloin tietyillä paikkakunnilla yläasteikäisten oli kai mahdollisuus rokoitetutkimuksen puitteissa saada rokote ilmaiseksi. Mutta muuten tuo ei kuulu yleiseen rokoteohjelmaan eikä sitä saa muutakuin itse reseptin hankkimalla ja maksamalla. Näin ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Hellevi
Jäsen
Jäsen

Paluu Murrosikä

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa