Eli vastasin kaksi. Häpeäkseni (kai) minun on myönnettävä, että minulla on naiseksi aika hyvä viinapää: puoli pullollista viiniä saa minut korkeintaan hieman avautumaan kuorestani, mutta humalaan en siitä tule. Meillä on vielä niin pieni (ja sangen vaativa) lapsi, etten hänen kanssaan edes illalliselle ravintolaan lähtisi, mutta kymmenvuotiaan sukulaistyttöni kanssa nauttisin surutta 24 cl tai hieman enemmänkin viiniä ravintolassa; varsinkin jos toinenkin aikuinen pysyisi kohtuudessa. Surullista ja mautonta minusta on olla humalassa lasten silmien edessä.
florine kirjoitti:Minä tulisin vain vihaiseksi, jos saisin pihvini kaveriksi vain 12 cl punaviiniä...![]()

Mutta voin mä kaksikin juoda- näet kun siitä ei vielä meiksi humallu. Että semmoinen on sopiva jotta maistuu muttei näy. 

Meilla on taysin sama juttu!tahja kirjoitti: Ja sitä paitsi, jos ottaisin useamman, niin meidän herra 11 vee kyllä ihmettelisi asiaa suureen ääneen ja miettisi, olenko alkoholisti. Kailottaisi vielä varmuuden vuoksi, että hän ei ymmärrä miksi ihmiset juovat alkoholia, koska se on myrkky ja rasittaa maksaa jne.![]()
![]()
Ollaan heti alkoholisteja! En juo lasten seurassa ollenkaan. Kotona saatan juoda lasin viinia kahvimukista 

Haluan opettaa lapsille, että alkoholi kohtuudella on ok. En halua luoda mielikuvaa "kielletystä hedelmästä". Humalassa oleminen on vastenmielistä, oli sitten lapset näkemässä tahi ei

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa