Alkoholinkäyttö lasten seurassa ravintolassa

Käy luomassa mielipidekyselyjä ja äänestämässä täällä! Laadi VAIN monivalintagallupeja tänne.

Valvojat: Tamariini, Gretel

kuinka monta alkoholiannosta voi ottaa lasten seurassa?

nolla
6
23%
yhden
6
23%
yhden, jos kumppani ei ota alkoholia
1
4%
kaksi
6
23%
kaksi, jos kumppani pysyy yhdessä annoksessa
1
4%
kaksi, jos kumppani ei ota alkoholia
0
Ei ääniä
kolme tai enemmän
1
4%
kolme tai enemmän, jos kumppani juo vähemmän
0
Ei ääniä
kolme tai enemmän, jos kumppani ei ota alkoholia
0
Ei ääniä
jotain ihan muuta, mitä
5
19%

Ääniä yhteensä : 26

Alkoholinkäyttö lasten seurassa ravintolassa

ViestiKirjoittaja jana » 02 Elo 2009, 21:52

Menet kumppanisi kanssa ravintolaan syömään. Mitä mieltä olet: kuinka monta alkoholiannosta voit itse juoda ruuan kanssa, jos teillä on mukana kaksi lasta (sanotaan nyt vaikka kymmenen- ja viisivuotiaat)? Koti tai yöpymispaikka on ihan vieressä.
jana
Jäsen
Jäsen

Re: Alkoholinkäyttö lasten seurassa ravintolassa

ViestiKirjoittaja tahja » 03 Elo 2009, 12:39

Vastasin yhden, koska itse en halua olla silminnähden humalassa lasten seurassa. Ja sitä paitsi, jos ottaisin useamman, niin meidän herra 11 vee kyllä ihmettelisi asiaa suureen ääneen ja miettisi, olenko alkoholisti. Kailottaisi vielä varmuuden vuoksi, että hän ei ymmärrä miksi ihmiset juovat alkoholia, koska se on myrkky ja rasittaa maksaa jne. :lol: :lol: :lol:
tahja
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja florine » 03 Elo 2009, 15:12

Minä tulisin vain vihaiseksi, jos saisin pihvini kaveriksi vain 12 cl punaviiniä... :grin: Eli vastasin kaksi. Häpeäkseni (kai) minun on myönnettävä, että minulla on naiseksi aika hyvä viinapää: puoli pullollista viiniä saa minut korkeintaan hieman avautumaan kuorestani, mutta humalaan en siitä tule. Meillä on vielä niin pieni (ja sangen vaativa) lapsi, etten hänen kanssaan edes illalliselle ravintolaan lähtisi, mutta kymmenvuotiaan sukulaistyttöni kanssa nauttisin surutta 24 cl tai hieman enemmänkin viiniä ravintolassa; varsinkin jos toinenkin aikuinen pysyisi kohtuudessa. Surullista ja mautonta minusta on olla humalassa lasten silmien edessä.
florine
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 03 Elo 2009, 15:47

florine kirjoitti:Minä tulisin vain vihaiseksi, jos saisin pihvini kaveriksi vain 12 cl punaviiniä... :grin:
:applause:
Mä en juo lainkaan MUTTA jos joisin ni en mä varmaan edes laskisi määriä, vaan sillee että ois "sopivasti" eli alkudrinkki, 2-4 lasia valko/punaviivinä tai olutta, kahvi avec ja tai muuta lisäksi. Eikä näillä pitäis vielä tulla edes huppeliin.... :cool:
Para parayı çeker...
leppäkerttu
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Mirri » 03 Elo 2009, 21:17

Minä en lasten seurassa ota yhtään ikinä. Periaatekysymys.
Minä-77
Mies-77
Tyttö-00 (F83+H50.0)
Tyttö-06
Poika-09
Mirri
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja iskä » 03 Elo 2009, 21:18

"jotain muuta" :grin:
Kundien ollessa pieniä, niin en juonut, kuin kaljan joskus.
Nyt, kun he ovat "murkkuja" niin juon, minkä juon, mutta senkin yleensä ruoan kanssa. on hotskuja, joiden vesi on niin pahaa, että ei voi ottaa, kuin kaljaa. pojatkin ottaa silloin mielellään mehua tai maitoa
perhiksen.iska(a)gmail.com

Mä oon sellanen jotta mun kanssa on helppo olla, kunhan tekee vaan niin kun mä sanon.
Enkä mä ihan täydellinen ole,
multa puuttuu heikkoudet
.
iskä
Hallintamoderaattori
Hallintamoderaattori

ViestiKirjoittaja canasta » 04 Elo 2009, 11:11

Jotain muuta.

Siis jotta yksi sitä yleensä viiniklasillista menee- kun maistuu niin sikahyvältä ruoan kanssa :agree: Mutta voin mä kaksikin juoda- näet kun siitä ei vielä meiksi humallu. Että semmoinen on sopiva jotta maistuu muttei näy.

Jos siellä istuttaisiin oikein etelämaalaisen pitkän kaavan mukaan (mikä ei meidän poikien kanssa onnistu) niin voisi mennä vaikka kolmaskin. Kotona/ystävillä meillä on aina oikeastaan lapset olleet kaikilla mukana. Ja ei ole ihan jäänyt pariin lasiin- mutta kauan ollaankin pöydän ääressä purp purp vatsat killillään- kun lasten ei tarvitse istua.

Pitkä sepostus. Jonka tarkoitus oli sanoa jotta kohtuudella.
Tekevälle sattuu.
Esikoinen 1995 autismi ja lievä älyll. kehitysvamma
Kuopus 1997 autismi ja lievä älyll. kehitysvamma
canasta
Klubijäsen
Klubijäsen

ViestiKirjoittaja Katalonia » 06 Elo 2009, 11:01

Heikko viinapää, joten laitoin yksi.
Minusta on ihan hyvä lasten nähdä, että alkoholia voi ruuan kanssa ottaa humaltumatta.
Me käymme huippuharvoin ulkona syömässä ja yleensä silloin otan juomaksi vain vettä, oli lapsia mukana tai ei.
Katalonia
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja ~vanilla~ » 06 Elo 2009, 14:48

No meillä mennään nyt muutenkin nollalinjalla joten jos sellainen tilanne tulisi että lasten kanssa oltaisiin ravintolassa niin vastasin tähän nolla.
Come someone make my heavy heart light
Come undone bring me back to life

(Nightwish: Escapist)
~vanilla~
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja DesertViking » 06 Elo 2009, 14:54

tahja kirjoitti: Ja sitä paitsi, jos ottaisin useamman, niin meidän herra 11 vee kyllä ihmettelisi asiaa suureen ääneen ja miettisi, olenko alkoholisti. Kailottaisi vielä varmuuden vuoksi, että hän ei ymmärrä miksi ihmiset juovat alkoholia, koska se on myrkky ja rasittaa maksaa jne. :lol: :lol: :lol:
Meilla on taysin sama juttu! :grin: Ollaan heti alkoholisteja! En juo lasten seurassa ollenkaan. Kotona saatan juoda lasin viinia kahvimukista :sneaky:
DesertViking
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Hanne » 26 Elo 2009, 00:35

Kaksi :smile: Haluan opettaa lapsille, että alkoholi kohtuudella on ok. En halua luoda mielikuvaa "kielletystä hedelmästä". Humalassa oleminen on vastenmielistä, oli sitten lapset näkemässä tahi ei
Hanne
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ronoliino » 17 Helmi 2010, 13:11

Muutama lasi viinia (sek ajuon vetta valiin ja muutenkin sita on aina poydassa ja tarjoilijat ista auliisti kaatavat lisaa, jos horppasen enemman) ruoan kanssa ravintolassa, yleensa meita on suuri porukka ja jalkkariksi otan usein tupla expresson seka limoncellon....mut me istutaan siella kauan kauan.
Ronoliino
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja jossu-puh » 19 Touko 2010, 13:59

Vastasin 3 tai enmmän, koska ruuan kanssa tykkään juoda viiniä, sitä voi helposti ottaa ainakin 2 lasia ja jälkiruuaksi maistuu usein bayleys.

(olen viimeaikoina ollut enemmän ystävieni kanssa ravintolassa syömässä tähän tapaan)

Tosin emme ole usein käyneet perheen kanssa ravintolassa, muutakuin pitsalla, hamppareilla tai kiinalaisessa ja niissä ei alkoholia tarjoilla.

En näe silti estettä alkoholin juomiselle lasten nähden, kunhan kontrolli säilyy eikä unohdeta lapsia.

Kotosalla ystävien ja sukulaisten seurassa meillä on usein lapsetkin mukana illanvietossa meillä kotona tai kylässä. Tällöin sama periaate, et kontrolli täytyy säilyä. useinmiten kaikki aikuiset ottavan jonkun verran, mutta ei örvellyskuntoon lasten nähden, jos halaumme ottaa reilummin, tällöin lapset muualla yötä.

Olen samaa mieltä kuin yllä, kun joku sanoi, et lasten on hyvä nähdä alkoholin käyttöä kohtuudella ruuan kanssa. Eikä mielestäni piilojuominenkaan ole hyvä juttu, koska se kuitenkin huomataan, tai voi jopa pelottaakkin, kun ei tiedä miksi aikuinen onkin erilainen ja sitten teininä houkutus on suurempi alkoholisoitua myös piilojuopoksi, kun juominen ei ole ollut sallittua. :shiny:
Milestäni nuorten juominen on turvallisempaa, kun on jo kotoa oppinut, että voi ottaa muutaman ja näin oppii, että mikä alkoholijuomien tarkoitus on. Eli ei pää sekasin reilusti, vaan että sopivasti hyvässä seurassa. :wink: :cool:

Eihän tässä toki kysytty lasten/nuorten alkoholikäyttäytymisestä, mutta tähänhän tämä johtaa, siis että miten kotona on totuttu toimimaan arjessa. :wink:
äiti -78 (minä)
isä -75
poika -98 (AD/HD tai luultavasti enää ADD)
Kyllä se elämä aina voittaa ja joskus vielä helpottaa ;)
jossu-puh
Jäsen
Jäsen

Paluu Mielipidefoorumi

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa