Kysymys sormuksista naimisissa oleville

Käy luomassa mielipidekyselyjä ja äänestämässä täällä! Laadi VAIN monivalintagallupeja tänne.

Valvojat: Tamariini, Gretel

sormuksista

minulla on vain vihkisormus
5
14%
minulla on sekä kihla- että vihkisormus
16
46%
en käytä kumpaakaan vaikka olen naimississa
9
26%
en ole naimisissa/olen mies
5
14%

Ääniä yhteensä : 35

Kysymys sormuksista naimisissa oleville

ViestiKirjoittaja jana » 17 Heinä 2009, 12:13

Kai tästä jotain tietoa(tai etikettiä??)kin jostain löytyisi, mutta kysyn nyt täällä. Olen huomannut, että naimisissa olevilla naisilla voi olla nimettömässään vain vihkisormus, sekä kihla- että vihkisormus tai sitten ei mitään. Jakaumaa en ole tarkkaillut. Minulla on vain yksi sormus, kihlasormusta ei ole koskaan ollutkaan. Mikä on oma vaihtoehtosi?

Tietenkin on mahdollista kantaa vihkisomusta vaikka kaulassa tai pitää nimettömässä muitakin sormuksia, mutta jos nyt lähdetään noista vaihtoehdoista. Tarkemminkin saa kertoa :smile:.
jana
Jäsen
Jäsen

Re: Kysymys sormuksista naimisissa oleville

ViestiKirjoittaja kurnaus » 17 Heinä 2009, 15:12

Mun äidillä on muistaakseni kihla- ja vihkisormus laitettu yhteen. Isällä ei ole mitään sormuksia.
Jos joskus löydän sen oman puolison, niin meinaan pitää sormusta. :heart:
kurnaus
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja florine » 17 Heinä 2009, 15:50

Minun lähipiirissäni on aika yleistä, että naisella on sekä kihla- että vihkisormus nimettömässään. Ja miehillä vain vihkisormus. Minä omistan kyllä molemmat ja aiemmin käytin kumpaakin nimettömässäni (mies käytti vain vihkisormusta), mutta odotusaikana sormeni turposivat sen verran, että sormusten pitäminen tuntui ikävältä. Sitä myötä sormukset ovat jääneet minulta kokonaan pois käytöstä. Mieskin otti omansa pois, kun huomasi, etten minäkään käytä... :embarrassed: Vaikka hyvinhän nuo jo sormeen taas mahtuisivatkin - turvotus lakkasi jo kohta kolme vuotta sitten! :grin:
florine
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tahja » 17 Heinä 2009, 16:29

Sekä kihla- että vihkisormus vasemmassa nimettömässä. Ei niitä enää voisi ottaa poiskaan, kun niiden kohdalla on kammottava kolo sormessa. On tainnut kiloja kertyä noista päivistä melko lailla, kun sormet on tuolleen turvonneet. Kummankin saa silti vielä sormesta pois.

Mies pitää kihlasormusta, joka on ihan sileäksi kulunut. Mun kihlasormuksesta sentään vielä näkee kuvioinnin.
tahja
Moderaattori
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Matesu » 17 Heinä 2009, 19:47

Minulla on vasemmassa nimettömässä kihlasormus, vihkisormus sekä 10v. hääpäivänä saatu sormus. :smile:
Miehellä on yksi sormus. Kihlasormus vaihdettiin leveämpään sormukseen naimisiin menessä. Siis mies laittoi uuden sormuksen sormeen vihkipäivän aamuna. Entinen kihlasormus oli mielestämme "liian" kapea vihkisormukseksi.

Pidän sormuksia sormessa. Joskun on unohtunut laittaa takaisin, kun työssä hoitajana pitää ottaa sormukset työpäivän ajaksi pois. Mutta heti kun huomaan asian niin laitan sormukset takaisin. Yleensä ne on aina sormessa kyllä.
Poika 07/2000 F 84,5 Aspergerin oireyhtymä, adhd piirteet, F83 monimuotoinen kehityshäiriö
Poika 01/2003 F84.0 Lapsuusiän autismi, F 90.0 Hyperaktiivisuus, F 71.1 Keskivaikea älyllinen kehitysvamma sekä huomioita ja hoitoa vaativa käyttäytymisen häiriö
Matesu
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Katalonia » 21 Heinä 2009, 14:01

Minulla on niin kihla-kuin vihkisormuskin. En enää pidä niitä sormessa, kun mieskin lopetti sormuksen pitämisen.
Katalonia
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja iskä » 21 Heinä 2009, 20:40

Vastasin, etten käytä sormusta. Syynä se, että treenit on 5krt/vk ja siellä ei voi pitää koruja.

tätä mietin,oisko un pitänyt vastata->en ole naimisissa/olen mies
perhiksen.iska(a)gmail.com

Mä oon sellanen jotta mun kanssa on helppo olla, kunhan tekee vaan niin kun mä sanon.
Enkä mä ihan täydellinen ole,
multa puuttuu heikkoudet
.
iskä
Hallintamoderaattori
Hallintamoderaattori

ViestiKirjoittaja Gretel » 22 Heinä 2009, 09:33

En ole käyttänyt kihla- ja vihkisormuksiani varmaan 10 tai ehkä 15 vuoteen. Mieskään ei käytä. Kultaiset ostimme silloin aikanaan parikyt vuotta sitten, mutten tykkää nykyään kultakoruista ollenkaan, pelkästään hopeasta. Enkä tykkää sormuksista työnikään takia. Jotenkin vaan sormukset ei ole oikein meidän juttumme.
Gretel
Hallintajäsen
Hallintajäsen

ViestiKirjoittaja ~vanilla~ » 28 Heinä 2009, 10:26

Mulla kyllä on molemmat, mutta viime aikoina en ole niitä koko aikaa pitänyt. Sormet on paksuuntuneet hiukan liikaa viime aikoina ja mietin uskaltaako kohta laittaakaan sormuksia enää ollenkaan takaisin, en halua joutua niitä katkaisemaankaan tms. Mutta uskaltaako sitä laihduttaakaan, kun tulee mieleen sellaisiakin ajatuksia että lopetan sitten syömisen kokonaan että varmasti laihdun... :frusty:
Come someone make my heavy heart light
Come undone bring me back to life

(Nightwish: Escapist)
~vanilla~
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja DesertViking » 29 Heinä 2009, 23:46

Mulla on vain yksi sormus. En tieda onko se nimeltaan kihla vai vihki. :grin:
Ja se on jo kolmas sormus muuten... Eka varastettiin, toiseen kyllastyin (kun aloin vihaamaan kultaa), ja nyt kolmannesta tykkaan. Ainakin viela talla hetkella. Tosin siita on alkanut tulla ihottumaa.... :grin:
DesertViking
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Eija » 31 Heinä 2009, 09:18

Löytyy molemmat, mutta en käytä.Saan ihottumaa sormuksista :razz:
Minä-74, Mies-73 ja
2 x RWU (-98 & -02)
- Kuolema kuittaa univelat!-

eijaperhis@helsinkilainen.com
Eija
Klubijäsen
Klubijäsen

ViestiKirjoittaja Hanne » 26 Elo 2009, 00:50

Minulla on kihlasormus ja kaksi vihkisormusta. Vasemmasta nimettömästä löytyy kihla-ja vihkisormukset ja oikeassa nimettömässä on vihkisormus. Olen kahden kulttuurin edustaja ja valtaväestön mukaan vasen nimetön ja pikkuisen vähemmistön mukaan, oikea nimetön :grin: En halua antaa kummallekaan "ryhmittymälle" väärää signaalia... :roll:
Hanne
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja the_star » 09 Syys 2009, 22:46

Kihlasormus ja vihkisormus löytyy vasemmasta nimettömästä. Ja niiden välissä on lapsentekopalkka :grin: Miehellä on ainoastaan kihlasormus.
the_star
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Fiona » 15 Marras 2009, 15:32

Vastasin, etten käytä kumpaakaan. Minulla ei ole kihlasormusta - emme koskaan menneet kihloihin ja vinkisormuksenkin käyttö on vähän niin ja näin. Eli en sitä juuri koskaan käytä.
Fiona

ViestiKirjoittaja Elli » 03 Helmi 2010, 17:02

Mulla on molemmat. Miehellä yksi. Aikoinaan kihlasormuksena ostettu, johon kaiverrettu nyt sit lisäksi vihkipäivä.
Elli
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Ronoliino » 17 Helmi 2010, 13:04

Itseasiassa mulla on vasemmassa nimettomassa kiinalainen halpa hopeasormus. Muuton yhteydessa kihla ja vihkisormukseni varastettiin(olin ottanut ne pois ja laiton ne kynttilaan)....miehella ei ole myoskaan sormusta, se taas jai auton tuhkakuppiin(antoi sormuksen mulle pelatessaan jalkapalloa tyttarien koululla ja minane laitoin autoni tuhkikseen jonne se unohtui) ja se meni just seuraavana paivana vaihtoon.
Uudet sormukset ovat hakusessa, mutta ei kiiretta, jos vaikka eroamme sita ennen.....
Ronoliino
Jäsen
Jäsen

Paluu Mielipidefoorumi

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa