ADD, ADHD, MBD, Asperger, Tourette, autismi.
Valvoja: tahja
Kirjoittaja walma10 » 26 Tammi 2010, 20:01
Mulla 14 vuotias tyttö pian täyttää 15. Sai terapiaa syksyyn asti mutta sit kela oli sitä mieltä että tyttö on liian terve saadakseen terapiaa. Vaikkakin tytöllä on 5 diagnoosia. P*****stä on Kelan juttu. Nyt vähän ennen joulua tyttö rupesi mittaamaan kuumetta joka päivä ja valitteli päänsärkyä j vatsakipu. Sit yhtäkkiä tyttö ei enää mennyt kouluun mutta ilmoitti mulle kyllä töihin että ei mene kouluun. ajattelin että kyllä se menee ohi mutta nyt tyttö on ollut 2 viikkoa kerralla pois. Olen 2 lapsen yh äiti ja molemmat erityislapsia. Tää on tosi rankkaa. Ehkä se jossain vaiheessa korjaantuu. Toivottavasti ei liian myöhään.
-
walma10
- Jäsen

-
-
Kirjoittaja ellu40 » 29 Tammi 2010, 23:00
Koetapa selvittää, onko koulussa tapahtunut jotakin. Voi olla, että tyttösi esim. pelkää jotakin koulussa.
Meillä oli molemmilla lapsilla samanlaista. Usein saattoi olla niin, että lapsella oli "sukset ristissä" jonkun open kanssa tai jotakin selvitettävää tms.
-

ellu40
- Jäsen

-
Kirjoittaja Hyväkäs » 04 Helmi 2010, 14:39
Moikka! ja

Kelan mielstä lapset "tulevat" terveiksi kun tulevat murkkuikään...Ihmettelen kovin sitä että eikö tyttäresi luokanvalvoja ole ottanut yhteyttä kun ollut poissaoloja systemaattisesti? Kysyisin ilman muuta koulusta ja tietty lapseltanikin että missä mennään? Koulussa on yleensä oppilahuoltoneuvosto jolle asiasta voisi ottaa yhteyttä tai koulupsykologiin-kuraattoriin. Nyt kannattaa toimia koska myöhemmin voi olla jo myöhäistä...Tsemmppiä asian selvittelyyn

-
Hyväkäs
- Jäsen

-
-
Paluu Lasten tarkkaavuushäiriöt, ylivilkkaus ja autismin kirjo yms.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa