Valvojat: AhkeraLiisa, iskä

Seuraavaksi tapaamme lastenkirurgin, ja seuraava ultra on 6 viikon päästä äitiyspoliklinikalle. 

En muista mitä kaikkea ketjuun olen aikaisemmin pistänyt, mutta nyt silmiin osui tuo kun toivomuksellakin on tuo kaksi harvinaista poikkeavuutta, kuten meilläkin, joista siis ruokatorven kahdentuma 9-kuisena leikattu. Ja tuo palleatyräepäily, jonka meillekin ensimmäinen lääkäri lätkäisi, onneksi kanssa ei ollut se!
Poikaa sain pitää pari tuntia luonani, ainoa ero siinäkin normaaliin tapaukseen, että heti ensimmäisen ensi-imetyksen jälkeen pistettiin pojalle happisaturaatiomittari. 2 tunnin ikäisenä sitten kiikuttivat Lastenklinikalle, jonne minä pääsin vasta 15 tunnin jälkeen
mutta jos ei, niin on sanottu, että yleensä ennen kouluikää leikataan. Ja olen ymmärtänyt, että se olisi ihan yleinen käytäntö aina näissä, jollei ccam aiheuta mitään haittaa normaaliin elämään, tai tulehdu tms. Ja sen leikkauksen ajattelua yritän vältellä mahdollisimman paljon
Nyt saatiin se kevään aurinkoon

Ensimmäisellä sikiötutkimuksen käynnillä, sihteeri anto kasan papereita, ja aloin vähän selaamaan niitä läpi, sitten tuli paperi jossa puhuttiin paljon downista ja lapsivesipunktiosta ym. Lopussa luki että vauvalla on korkea riski downiin, olin todella hämmästynyt koska seula tehtiin sillon alussa eikä siinä ollut mitään riskiä. Valuin taas maanrakoon, ja mietin että miten ne voi näin vääriä tietoja lähettää kotiin. Kunnes huomasin että kyseinen paperi ei ollut minun!! Siinä oli jonkun muun nimi ja sotu pienellä präntillä yläkulmassa!! Olin ihan hermoromahduksen partaalla!! ja toiseksi mikä moka sairaalalta. 

Sydämellä oli muutenkin hyvin tilaa ja kaikki näytti oikein hyvältä!! Jejeee!! Vauva kasvanut hyvin, sykkeet hyvät, painoarvio 2095g

Onneksi vaunut ostimme jo kun olin vasta viikolla 14, muuten ne olisi ostettu joskus tulevaisuudessa

36+2, jaiks jaiks!!

Synnytys sujui normaalisti ja vauva suorastaan karjui välittömästi putkahdettuaan ulos. Hänet vietiin kuitenkin samantien teho-osastolle jatkotutkimuksiin ja varmuuden vuoksi, jotta tarkistetaan että saa riittävästi happea. Missään vaiheessa ei ole saanut yhtään lisähappea eikä mitään apua hengittämiseen. Teholla hän oli reilun vuorokauden, jossa ultrattiin keuhkot, aivot, sydän ja kaikki muutkin sisäelimet, ja kaikki on loistavasti. Sydän ihan omalla paikallaan, keuhkoissa ei mitään poikkeavaa. Teho-osastolta hänet vietiin vielä päiväksi tarkkailuosastolle, tämäkin vaan varatoimenpide. Heti on syönyt todella reippaasti, 50ml meni kerralla jo toisena elinpäivänä :)

). Nyt lääkäri kertoi että on katsonut uudelleen vanhoja kuvia ja niissä muutos näkyy erittäin huonosti eli tuota CCAM minulla ei ole osattu epäillä. Patologin lausunnon mukaan minulla kuitenkin on kongenitaalinen kystinen adenomatoidi malformaatio, syöpää tämä ei ole.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa