En oikein tiedä mikä on oikea palsta tälläiselle vuodatukselle. Siirtää saa, jos tietää paremman paikan.
Koulut alkavat ja meillä se tietää sitä, että esikoinen lähtee peruskoulun jälkeen jatko-opiskelemaan. Kuljetusongelmien takia päädyttiin siihen, että hän muuttaa alivuokralaiseksi lähemmäs kouluaan. Onneksi "vuokraemäntä" on sukulainen ja kilometrejä sinne on alta 50 meiltä.
Äitinä se vaan tuntuu niin hurjalta...pojalla on dysfasia ja erityisopetuspäätös purettiin yläkoulu aikana, eikä enää nykyään ikinä arvaisikaan hänellä olleen puheentuotossa vaikeuksia. Joten ihan tavispoika, joka itse haluaa jo kokeilla siipiään ja täyttääkin hän jo syksyllä 17.
Itselläni tunteet heittelevät laidasta laitaan. Sitä on tavattoman ylpeä pojastaan ja haluaa tukea ja kannustaa häntä itsenäisyyteen, mutta toinen puoli haluaisi pitää pojasta kiinni, eikä ihan vielä päästää irti... onhan hän ihan lapsi vielä.
Yläkoululaisena hän joutui kiusatuksi, joten viimeiset kolme vuotta olivat hänellä melko raskaita. Itse hän katsoo postitiivisesti tulevaisuuteen ja oikein odottaa pääsyä uuteen kouluun. Hän on iloinen siitä, että nyt hänellä on mahdollisuus olla erilainen mitä hän oli peruskoulussa.
Minä uskon hänen pärjäävän vallan mainiosti, vaikka minulla on ollut taipumusta tehdä hänen eteensä turhan paljonkin.
On se niin hassua, ensin lapset pyörivät tuossa jaloissa ja oikein odottaa heidän kasvavan ja itsenäistyvän. Sitten, kun se hetki koittaa, sisälläni pyörii sellainen tunnemyrsky, ettei oikein osaa käsitellä sitä.
Huh, huh, onneksi jää vielä kolme kotiin, jos sitten heidän kanssaan aikanaan pystyy käsittelemään tunteitaan hiukan maltillisemmin...

Saan hänet houkuteltua vielä aku ankan ja ilmaisen pyykkihuollon kanssa tulemaan.
). Viime perjantaina hakiessamme häntä, meinasin jopa unohtaa hänet, kun hän oli vielä pakkamassa tavaroitaan ja sisarukset istuivat jo autossa.